2009. július 21., kedd

Fejlemények

A múlt hét minden tekintetben nagyon sűrű volt. Sok mindent intézni kellett. Voltam iskolaügynökségnél is. Végül is, ezt a témát márciusban már végigjártam, ezért úgy döntöttem, hogy nem járom végig újra (40 fokban) mind a 4 Budapesten fellelhető (hivatalos) iskolaügynökségeket, ezért az akkori legszimpatikusabbat választottam (a StudyGo-t), és őket kerestem meg. Telefonon is egyeztettünk elég sok mindent, és amikor mentem már (fél)kész dolgokkal vártak. Már csak a változót (azaz engem) kell behelyettesíteni a képletbe, hogy minden összejöjjön. Egyelőre szedem össze a szükséges iratokat a vízumhoz. Sajnos felmerült pár nem várt költség is, ami kicsit megnehezíti az ügymenetét, de ezt már megszoktam. Kiderült, hogy a fedezeti összeghez (ami két fő esetén) AUD 1.350 X 12 hozzá jön még a repülőjegy fedezet (akkor is 2 ha most csak egyikünk utazik) itt AUD 2.000 X 2 jön. Plusz úgy tudtam (sajnos rosszul), hogy ha több mint egy éves a diákvízum, akkor elég egyszerre 1 évre megvenni az OSHC-t, és majd egy év múlva meghosszabbítani, de ez nem így van! Most kapásból ki kell fizetni az egész (2 és fél év)et, ráadásul Gabinak is mostantól nem elég csak január végétől, ezt a félévet is ki kell neki fizetni. Ami biztos, hogy ki kell fizetni a 10 hét angolt + az első félévet, és a 2 és fél év OSHC-t (plusz majd a vízum beadáskor jön a fedezeti összeg). Ma voltunk orvosi vizsgálaton, hajnali fél 9-kor. Miért hajnali? Nos...kb. ilyenkor szoktam kelni, és ilyenkor sem túl könnyen! :D Természetesen az orvosnál sem volt egyszerű, de ezen már nem lepődök meg. Sajnos mivel elég fáradt voltam, és meleg is volt nagyon nehezen bírtam a strapát, és eléggé ingerült voltam. Mivel Gabi nem állampolgár (még) nem jár neki TB ellátás, így az alap vizsgálaton kívül (ami egyébként is 20.000Ft) még 18.000Ft-ot elkért az OEP. Ez egy vizeletvizsgálatot és egy mellkasröntgent takar! …szép mi?! :( Ja, és bár ez nem volt teljesen legális, az orvos a kezünkbe nyomta a leleteket, meg a kitöltött nyomtatványokat, és mondta, hogy gyorsabb, ha mi adjuk fel postán. Ők megcímezték meg előkészítették, nekünk már csak postára kellett bemenni, és persze még ott is fizetni 2.800Ft-ot! Amíg vártunk a röntgen leletekre addig elugrottam az ügynökséghez, ha már úgy is a közelben voltam. Mondták, hogy megjött a számla, alá is írtam (már régebben elolvastam a Refound Policy-t és az Int. terms and conditions-t, szóval azzal nem ment az idő. Jelenleg úgy fest a dolog, hogy el kell utalnom AUD 9.534,4-t. Elvileg az ügynökség számlájára kérik, és majd ők tovább utalják, de ezért elkérnek 10.000Ft-ot, amit nem teljesen értek, hogy miért. Még ha nem is elektronikusan, hanem fiókban utalom el a pénz, akkor is csak 2.800Ft körül van a tranzakció. Már írtam is nekik, de szerintem csak reggel kapok erre választ. Ez a 9534,4 dollár tartalmazza a 10 hét angolt, az első félév szakmai tanfolyamot valamint 28 hónapra az OSHC-t (kettőnknek). Tegnap még gyorsan csináltatunk 4-4 igazolványképet (1.800Ft). Holnap megyünk a rendőrségre kiváltani az erkölcsi bizonyítványokat is. Erre azért van szükség, mert több mint 1 évre szól a vízum. Mivel Gabi nem állampolgár itt is nehézségekbe ütközünk, mert sajnos Szlovákiából is ki kell kérnünk egy ottani erkölcsit neki. Ha minden jól megy (bár nem ez a tendencia) :D akkor az esküvő után néhány nappal be is adhatjuk a vízumkérelmet. Már nagyon várom!!! :) A legfontosabb dolgot majdnem lehagytam! Megvan a repülőjegyem! :) Cathay Pacific Airlines szeptember 19. járatával megyek Budapest – Róma – Hong Kong – Brisbane útvonalon. Ha egy hónappal előbb meg tudom venni a jegyet akkor 25.000Ft-al olcsóbb lett volna, így 304.000Ft-ot fizettem érte, ami szerintem (és az ismerősöm szerint is aki a jegyet foglalta) jó vétel volt, mert most már csak 350-360 ezer körül vannak jegyek (British Airways és társai). Úgy érzem felpörögtek az események! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése