2009. április 2., csütörtök

Egy hosszú nap után

Ma nem dolgoztam! Szabad napot vettem ki, de az egészben az volt a legviccesebb, hogy sokkal fárasztóbb volt ez a nap, mint egy átlagos munkanap! :D
Úgy indult a napom, hogy elmentünk Gabival orvoshoz. Sajnos néha vizsgálatra kell járnom, ami igaz nem jár fájdalommal, de kellemetlen dolog. Mind1, sikeresen bejutottunk időre a Honvéd Kórházba és az eldugott folyosón is megtaláltuk az ajtót amit kerestünk. Természetesen várni kellett, de ezen nem lepődtem meg, és persze azon sem, hogy a vizsgálat kevesebb ideig tartott mint a várakozási idő, pedig nem voltak előttem! :D De végül is minek egy jól működő állami egészségügyi rendszer, had menjenek ki a drágán és jól kitanított szak orvosok külföldre jó pénzért!! ...nem, ez nem az a blog! Nem politizálok...többet! :)
Nem baj, a lényegen túl vagyunk "miénk a nap". Persze ne szaladjunk el a lóval annyira. Sikerült egyeztetni az egyik ügynökséggel (Study Go) a mai napra egy találkozót. Miért megyünk ennyi ügynökséghez? Nem azért, mert hátha valamelyik j iskolát fog nekem mutatni. Mondjuk azt, hogy az összes lehetséges iskolának a honlapján legalább 3 szor megfordultam. Sajnos azt tapasztaltam egyébként, hogy szinte mindegyiknél ugyanazt lehet tanulni. A szakács és a fodrász a favorit. A többiből pedig állandóan mixelnek. Teljesen mindegy, hogy pontosan melyik állam melyik városa, mert mindenhol majdnem ugyanaz van. Persze ez nem baj, sőt ha jobban belegondol az ember nagyon is jó! Hiszen nem az iskola szerint kell helyet választanod! Kiválasztod a helyet, és ott keresel egy iskolát, és ha az elsőben nem is lesz pont az amit szeretnél a másodikban már tuti találsz!
Tehát, első találkozásra nagyon kellemes volt az iroda, kedvesek voltak a lányok is, és természetesen segítőkészek. Ami nagyon tetszett, hogy nem akartak egyből rám tukmálni ilyen meg olyan kurzusokat, pedig az lenne az érdekük. Voltam ahol kapásból azzal kezdték, hogy legalább 3 hónap angolt ajánlanak, de inkább 4-et. Ez mind szép és jó, de rám lenne írva az angol tudásom? Nem hinném, és mivel magyarul beszéltem azt sem hiszem, hogy meg tudnák saccolni a tudás szintem.
Sajnos nem voltunk sokat ott, és nem is lettem sokkal okosabb, talán egyáltalán nem. Amire viszont mindenképpen rájöttünk, hogy akármennyire is együtt vagyunk 4 éve, és bármennyire is szeretjük egymást nem tudjuk semmilyen hivatalos dokumentummal alátámasztani, ami elég karcsú! Ezért mi is úgy döntöttünk ahogy Szandra és Pista! Összeházasodunk! :)))) Persze ezt most még nem tudják a rokonok, családtagok, barátok. Hamarosan persze mindenki megtudja. Természetesen nem csak azért házasodunk össze, hogy vízumot igényelhessünk, hanem mert egyébként is sort kerítettünk volna rá a jövőben. Igaz még nem idén, hanem mondjuk csak 2-3 év múlva. Ez az egész dolog, nagyon hirtelen jött, de mégsem riaszt el! Nem azért mert ez az egyetlen mód arra, hogy együtt kijussunk oda, hanem azért mert tudtam, hogy egyszer úgy is megtenném! Már rég tudtam és szerintem ő is, és szerintem sokan vannak ezzel így egy idő után. Ha nem lenne rá szükség szerintem akkor is megtennénk, csak nem most hanem kint. Egyenlőre ezzel kapcsolatban még pontos részleteket nem tudunk. Az biztos, hogy csak szűk családi körben tartunk egy eljegyzési vacsorát (persze még a dátum sincs meg), utána pedig egy polgári esküvőt tartanánk valamikor a nyár folyamán, de ezt is hasonlóan szűkre szabva. Templomi esküvőt szerintem napoljuk kb. 2 évre anyagi megfontolásból. Nem akarom, hogy spórolásról szóljon. Erre az időszakra most szerintem minden pénzre szükség lesz!
Persze ma még azért próbáltunk bankban intézni pár dolgot, így már Gabi hozzáfér a számlámhoz, és a kivonat is egy címre jön, ráadásul az én nevem is szerepel rajta. Szerencsére pont augusztusban nyitottuk a számláinkat, ezért abban bízunk, hogy esetleg ez is elég lesz?! ...bár kétlem. Sajnos nem találtam korrekt, konkrét magyarázatot, definíciót, leírást a Bevándorlási Hivatal honlapján arról, hogy milyen bizonyítékokkal kell alátámasztani az úgynevezett "de facto relationshipp"-et. Persze Bertók Zoli honlapján olvastam, de jobb szeretem a "hivatalosat" olvasni, még akkor is, ha az is az!
Este fél hétre értünk haza, és még szerencsére volt időm egy kicsit kertészkedni! :) Hétvége is szerintem a kertészkedés jegyében fog zajlani, ami első körben egy teljes kert felásás lesz! :D Jó buli lesz! ;)
Kicsit még a szomszédokkal is sikerült beszélgetni, az egyiknek most született kislánya. Két hetes, és nagyon édes ahogy figyelt ki a nagy ruhácskájából! :D

2 megjegyzés:

  1. Ma találtam rá a blogodra és nagyon tetszik az elszántságod. Jól látod ilyen fiatalon a helyzetet, hogy menni kell innen. Ebből ne is engedjél. Szerintem mi afféle pszichológiai emigránsok vagyunk, nem annyira a gazdasági helyzet, mint inkább a légkör miatt vágyunk el innen hosszabb időre. (bár manapság már sokan az anyagiak miatt is mennek...)
    Egyik kedvenc együttesem a Kormorán egyik dalából idéznék:

    „Ha az úr kinyitott egy ajtót
    lépj be a fénybe.
    Másnap hiába dörömbölsz
    csukva lesz örökre.”

    Szóval az eléd táruló lehetőséget most kell kihasználnod, mert lehet holnap már nem lesz rá alkalom. Várom az újabb történéseket!
    GO GO GO!!!

    Józsi

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a buzdító kommentet! :) Jól esik, hogy ilyen sokan olvasnak a gondolataimról! Sajnos egy ideig nem voltam net közelben, de holnap újabb történettel bővítem a gyűjteményt.

    VálaszTörlés