2009. október 29., csütörtök

Autó - vezetés

Néha könnyen jön a címadás, és ráadásul még egyértelmű is. :) Néhány szóban összegezve a bejegyzés tartalmát: vettem egy autót, és imádok itt (is) vezetni!!! :)))
Szóval! Ez egész ott kezdődött, hogy múlt héten a helyi újságban találtam egy álláshirdetést amire jelentkeztem, és szerencsére pozitív választ is kaptam. Sajnos még nem kezdhettem, mert a főnök épp egy térdműtéten esett át néhány napja, és csak jövő héten fogok tudni találkozni vele. Szóval ha minden jól megy akkor jövő héten kezdek. :) Mivel ehhez a munkához nem árt (sőt szinte elengedhetetlen) egy autó "kénytelen" voltam venni egyet. :D Persze egyébként is akartam venni, de csak akkor amikor Gabi jön. De rá kellett döbbennem, hogy itt muszáj, elengedhetetlen. Ha otthon nem bírtam meglenni autó nélkül, akkor miért bírnám ki egy kb. 83szor nagyobb országban? :D
Szóval először elkezdtem neten keresgélni, és találtam is néhány autót. Sajnos rá kellett döbbennem, hogy egy-egy autó baromi messze van nekem. Találtam egy autót, ami viszonylag közel is volt, és megfelelt az igényeimnek (legalábbis azt hittem). Kezdésnek max. $3.000-t akartam rászánni (~480.000Ft) amiért itt sem lehet túl jó autót kapni. Mi több kicsit drágállom az autókat. Az első autó amit megnéztem egy kis Ford Festiva (nem Fiesta, de hasonló) volt. Egész jól nézett ki a képen, de amikor megláttam élőben kicsit ledöbbentem, mennyre kicsi. Természetesen ki is próbáltam meg minden. Sajnos az is kiderült, hogy nincs benne szervó kormány. Talán most úgy tűnik mintha túl nagy elvárásaim lennének, de szerintem nem. Ha már vezetni kell (márpedig ha itt menni kell akkor sokat kell menni), nem szeretnék kényelmetlenül utazni. Így ezt az autót elvetettem, de mivel láttam egy kereskedést egyszer és direkt megjegyeztem a helyet, ezért vissza mentem még aznap oda, nagyon jó áron voltak autók, lehetett bőven választani. 3 fő szempontot tartottam szem előtt. 1: klíma 2: szervó kormány 3: maximum 150.000km körül legyen benne. Voltak nagyon kényelmes 6 hengeres 3-4 literes motorral ( jee :)) Holdenek és Fordok, amik teljesen átlagosak itt, de sajnos mindkettőben 250-300 ezer km volt kb. és ezt nem vállalnám be szívesen automata váltóval. Így kicsit szerényebb autót kerestem, és végül egy kombi :( Daewoora esett a választás. Egy manuális váltós 98-as évjáratú autóról van szó 4 hengeres 2 literes motorral. Nem akartam kombit, de nagyon hasznos, mert lehet bele pakolni. Költözéskor, utazáskor, munkához szerszámokat, bringákat, és ha veszünk majd akármilyen nagy gépet a lakásba nem kell haza hozatni, hanem befeér hátra. Amivel meg lehet spórolni egy csomó pénz. Összesen $2.800-t (448.000Ft) kellett fizetnem, ami kicsit sok, mert ilyen autó otthon 380-400 ezertől van már. De azért ezzel is meg vagyok elégedve! :) Központi zár, cd-s magnó, 146.000km, 4 elektromos ablak, szervó kormány, klíma, alufelni. :) Képeket holanap rakok fel, de még nem volt időm készíteni.
Sajnos, a belseje eléggé le van lakva, de majd megpróbálom kicsit feldobni. Most egyenlőre a közeljövőben kell csinálnom egy olaj/szűrő cserét és meg kell nézetnem a fékbetéteket.
Az első nap kicsit fura volt vezetni, és meg is voltam ijedve. Folyamatosan kifelé (balra húztam). Ez 3 napja volt. Napról-napra jobban érzem a vezetést, és emellett egyre jobban élvezem is! :) Alig várom már a 7 végét. :) Direkt nem vettem GPS-t, inkább vettem egy térképet, és az agyamat próbálom frissen tartani. Nem akarom kikapcsolni az agyam és mint egy zombi követni a GPS-t. Így legalább nem leszek mindig rászorulva, bár az tény, hogy így nehezebb, de nem lehetetlen. Egyébként a vezetésben a legnehezebb azt volt megszokni, hogy másik kézzel kell váltanom, és a középső tükröt eleinte az autón kívül kerestem a másik oldalon! :D De már megtaláltam! ;)
Azért most is teszek fel néhány képet. Ezek múlt hétvégén készültek Gold Coaston az új fényképezőgépemmel! :) El kell könyvelnem, nagyon jó vétel volt! :) Ha az időjárás is úgy akarja akkor új képek készülnek a hétvégén, és az autóról pedig holnap. Hozzá tenném a madarak kb. 1 méterre voltak tőlem, amikor feldobtam egy darab hasábburgonyát rárepültek, és röptében elkapták. :) Szóval közel akartak lenni, és hagyták magukat fényképezni. :) Nehéz volt egyszerre fényképezni és a boardon maradni...majd legközelebb! :D

3 megjegyzés:

  1. Végre ez is sikerült. Gratulálunk, vigyázz a vezetéssel. Kitárul a világ elötted. Ha időd engedi készits sok fényképet Irjál az új munkahelyedről.

    P+I

    VálaszTörlés
  2. Szia Gábor,

    nyáron találkoztunk Veled az Aussie-találkán. Sok sikert és kitartást. Örülünk, hogy Te már közelebb kerültél egy új Élet kezdetéhez.

    Üdv: Alwine - Aussie2010

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Remélem neked is minden úgy sikerül ahogy tervezed! :)


    Gábor

    VálaszTörlés