2009. szeptember 22., kedd

Első Napok Brisbaneben

Nagyon hirtelen nem is tudom hol kezdjem...
Mint már előző bejegyzésemben írtam más csatlakozó van itt, így az első dolgok egyike közé kellett tennem ezt a teendőt is, hiszen gép nélkül nem mennék sokra itt. Nagyon sok információt tudok ezen keresztül beszerezni nem utolsó sorban pedig tartani a kapcsolatot az otthon maradottakkal. A vendéglátómról még nem beszéltem. Egy aranyos 62 éves egyedülálló hölgy. Nagyon segítőkész mindenben. Róla túl sokat nem tudok írni, hiszen nem is találkozom vele túl sokat. Ő reggel elmegy 6 körül amikor én kelek, majd csak este találkozunk vacsorakor, amit ő szokott főzni. Egy 26 éves Japán srác van még itt rajtam kívül, aki nem beszél túl sokat angolul, de elég nyitott, és kedves. Nehezen értem meg az akcentusát. :( A nőét, és általában másokét viszont annál inkább. Főleg az ázsiai akcentussal vannak gondjaim, de pont ma fizettem egy (szerintem) indiai lánynál az üzletben, és ő nagyon szépen beszélt, és meg is értettem rendesen. Eleinte sokalltam a $210-t hetente a szállásért. De ha jobban belegondolok, ebben benne van az internet, víz, gáz, áram, hétköznap kétszeri, hétvégén háromszori étkezés. Reggelit én csinálok magamnak, van keksz, tej, gabonapehely, kenyér, gyümölcs, és a nap folyamán ezekből ehetek nyugodtan ha még éhes vagyok. Persze nem mondom, hogy nem lehetne ennél olcsóbbat is találni, de őszintén szólva rosszabbra számítottam. Egy kisebb lakópark szerűségben van a kétszintes ikerház (ennek az egyik felében lakunk). Van hozzá kert, BBQ, és egy közös medence. Nem túl nagy, de kényelmesen elúszkál benne 5 ember mondjuk, anélkül, hogy egymásba ütköznének. Ezt hivatalosan este 11-ig lehet használni, de a hölgy szerint (akit egyébként Glóriának hívnak) senki nem szól ameddig az ember nem hangos. Maga a környék szép és csendes, egy hegyoldalban vagyunk a The Gap nevű suburb (kerület) első utcájában ami a 3. zóna eleje. A belvárost 20 perc alatt érem el busszal, és a buszok kb. 10 percenként járnak napközben. Egyébként reggel 4-5-től már járnak egészen éjfélig. Szerintem nagyon jó a tömegközlekedés itt Brisbaneben. Még annyira nem látom át, ez nem London sajnos, itt nem osztogatnak térképet a metróról, de sok infópult van, és segít mindenki. Sajnos heti jegyet csak a belvárosban lehet kapni, ezért oda vennem kellett egyszeri jegyet (az nem éri meg). Ráadásul megvolt itteni első átvágásom is (lehet, hogy véletlenül, de akkor is). A jegy $2,40 volt, és én egy 10-est adtam, de a sofőr csak 5-ből adott vissza. Mivel nem ismertem a fémpénzeket, és a jegy árával sem voltam tisztában, ez nekem nem tűnt fel egészen addig amíg le nem szálltam, és nem kezdtem el számolgatni, hogy mennyi is az annyi. :( Nem baj, $5-ba nem halok bele, legalább már ismerem a pénzt! :D
Voltam hétfőn suliban is. Persze nem volt egyszerű a történet. Azt kaptam a sulitól, hogy menjek be hozzájuk amint megérkezek Ausztráliába, ezért én bementem. Erre ott közli velem az ügyintéző lány (persze kedvesen), hogy nagyon örül, hogy eljöttem, de majd akkor jöjjek 8:30-ra, ha kezdődik a sulim. Ez is nagyon érdekes. Sosem voltam egy korán kelő típus, de itt ez is megy (de lehet, hogy ez is még csak az átállás miatt van...remélem nem) 5:30-6:00 körül kelek, és este 10:00 körül már teljesen ki vagyok ütve. Többnyire a napfelkeltére és a madarak énekére kelek. És itt nem olyan mint otthon. Tényleg énekelnek. Sokféle madárfaj él szerintem itt a környéken is, mert reggelente legalább 4 különböző dallamot hallok. Reggelente kicsit borult az ég, ami 9-10 körül teljesen kitisztul. Ma is így kezdődött, de (még tegnap az időjósok mondták), hogy nagy vihar lesz Sydney környékén, és ide is el fog érni egy kicsi belőle szél formájában. Hát igen...ez nem olyan mint Magyarország, ha fúj akkor fúj, és kész. Itt két irányból jöhet: vagy a szárazföld felől (ami pár száz km után enyhén sivatagos), vagy a tenger felől, akkor pedig párás. Állítólag az utóbbi a jellemzőbb. Ma viszont nem így történt, és bár délelőtt napsütés volt, majd beborult. Később aztán arra lettem figyelmes, hogy egyre furább színe van az égnek. Mivel láttam, hogy az emberek nem nagyon tulajdonítanak figyelmet a jelenségre, feltételeztem ez normális. Hazafelé aztán egy nőt hallottam beszélni a buszon (elvileg telefonon...bár az a kezében volt :D), az mondogatta, hogy mennyire undorító ez a por vihar amit ez a nagy szél kavart ide a város fölé. Csináltam egy képet erről is, csak egy tetszőleges helyen. Mintha sárga köd lenne mindenhol. Nagyon furcsa, még nem láttam ilyet soha. Ráadásul kb. 1-2 óra alatt a semmiből beterítette a várost. A képeken látszik, mert ma is csináltam jó párat, amiket most töltök fel Flickr-re. Remélhetőleg sikerül még most megcsinálom, hogy lehessen látni.
De nem sietek ennyire előre. Tegnap még nagyon sok mindent csináltam (legalábbis soknak tűnt, mert nagyon sokat sétálgattam). Szóval, először is, nyitottam egy bankszámlát, szóval már az is van (lehet küldeni pénzt ;) ...hozzátenném a bankban az ügyintéző nagyon kedves és türelmes volt velem, mert alapvetően gyorsan beszélt, és ahhoz még nem vagyok teljesen hozzászokva. Ha figyelek akkor a dolgok 95%-át megértem, ha hétköznapi dolgokról/társalgásról van szó, nem pedig szakmai szavakról. A beszéddel már azért merülnek fel gondok, ráadásul ezek a gondok mélyen gyökereznek. Hajlamos vagyok (még Magyarban is) minden mondatot túlbonyolítani, amivel még nem is lenne gond, hiszen az anyanyelvemen valamennyire képes is vagyok rá. Sajnos angolban erre még nem tudom megtenni, és nincs is nagyon szükség rá. Gyakran a mondataim felénél már tudják, hogy mit akarok mondani. Ebből is arra következtetek, hogy mondhatnám akár egyszerűbben is?!
Tegnapom nagy részét (ami a képekből is ki fog derülni) South Bankben töltöttem, azt a részt fedeztem fel (miután a bankból eljöttem). Ez egy kulturális központ, ahol tulajdonképpen múzeum, színház, előadótermek, konferenciatermek, hatalmas park komplexum, és egy elég nagy és hangulatos bárki számára ingyenesen(!) használható strand található. Ráadásul nagyon jól felszerelt, és úgy van kialakítva, mintha a tengerparton lenne az ember (de azért cápák nincsenek :D)! Gyalog is mehettem volna, de így sem volt rossz, 1 megállót mentem busszal (már úgy is ingyen utazok egy hétig)...azaz nem ingyen, mert már fizettem érte. Egy hétre a bérlet az első 3 zónába $27,20 ami 4352Ft (tudom, hogy nem szabad átváltani, csak aki nem ismeri annak írom...). Ez így soknak tűnik, viszont ha azt nézem, hogy diákmunkával is általában az ember $10-20-t keres óránként akkor az azt jelenti, hogy legrosszabb esetben is megkeresi a heti bérlet árát 3 óra alatt. Ez azért nem nagyon van így Magyarországon egy diákmunkánál (szerintem egy átlagos munkánál sem).
Interneten igényeltem már adószámot is. Ez mindenképpen kelleni fog a munkához. A bankban ajánlották a megtakarítási számlát is. Teljesen ingyen van, és a pénz amit azon tárolok 4% körül kamatozik (a másikon meg semmit). Mivel nem kell egyszerre használnom a pénzem, ezért át teszem oda egy részét, nem baj ha jön kis extra bevétel. Szerintem egyenlőre ennyi. A képeket felraktam végül is egy szerverre, amit be is linkeltem az oldal tetején van minden. Mindig csak az utolsó 9 képet mutatja, de az alatta lévő linkre kattintva egy új oldalon kijön az egész fényképalbum. Minden képnek adok név szerűséget, lehet írni hozzájuk megjegyzést, és akkor írok bővebben (már ha tudok). Most viszont megyek aludni, mert nagyon ki vagyok dőlve, pedig csak 9 óra van!!

8 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy kezdesz belerázódni a dolgokba. Szerintem a heti 210 AUD nem rossz, főleg amiért benne van az internet, kaja, víz, gáz, áram, BBQ, medence. Suli mikor indul?

    VálaszTörlés
  2. Csokorba öntve nagyon mozgalmas napod volt. Valóban kezded kialakítani az életkörülményeidet, habár szerintem ez még csak a kezdet. Humorosnak tűnik a buszvezetővel történt incidens- ne ítélkezünk mert lehet,hogy tévedett, talán?. A képeid szenzációsak, így tovább szerintem egyre több olvasód lesz.
    P+I

    VálaszTörlés
  3. Örülünk, hogy minden oké! Na ez már igen kérem, tessék továbbra is így elkápráztatni minket a bejegyzésekkel és a képekkel! :)))
    Na, viccen kívül; drukkolunk, hogy továbbra is minde szuper legyen!
    Gabi szegény, hogy van nélküled?

    Eni (Szalma)

    VálaszTörlés
  4. Uhh nem semmi storik ... egy napra ... :D Olvasás közbe simán elfáradtam :D
    De azééé örülök , hogy a körülményekhez mérten minden simán megy :)

    VálaszTörlés
  5. Nah még egyszer gratula! Tök klassz, hogy iulyen sokat írtál, jó volt olvasni! Csatlakozom az előttem szólókhoz, csak így tovább!

    Pénzt fejben átváltogatni tényleg nem érdemes, de egy-két hónapig úgyis még továbbra is fog futni a program a háttérben, hiába nyomsz rá folyton igrnore-t. ;) :P

    Gabival hogy bírjátok egymástól ennyire távol?

    VálaszTörlés
  6. Hihetetlenek a kepek! Sajnos, nem tudok mit kezdeni a konnyeimmel....

    VálaszTörlés
  7. Hát igen, eléggé pörgősre veszem a lépéseket (nem szeretek tétlenkedni)! :D
    A suli csak 5-én kezdődik, szóval addig turistáskodom. Hétvégi terv a Gold Coast (külön bejegyzést kap majd).
    Egyenlőre Gabival vesszük az akadályokat (és fogjuk is venni), már alig várom, hogy Ő is itt legyen. Minden nap beszélünk, és látjuk is egymást kamerán (nagy segítség), ezért szerintem nem annyira nehéz! Biztos lesznek mélypontok, de túl fogjuk élni! :)
    Igen, az "Ignore" gombot sokszor nyomkodom, de lassú a gép, és nem mindig reagál! ;)
    Örülök, hogy mindenkinek tetszenek a képek, gyártom még ezerrel őket (de a kamerához is be kell még szereznem átalakítót).

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés