2009. szeptember 19., szombat

Hong Kong(ig)

Hát elkezdődött! Itt ülök éppen a Rómából Hong Kongba tartó járaton. De ne csapjunk bele egyből a közepébe. Inkább kezdem szépen az elején.
Hajnali 2-kor feküdtünk le, negyed 5-kor kelés, taxi 5-re jött értünk (természetesen Gabi jött ki velem a reptérrel). Sok-sok ember kígyózott a Malév check-innél, de mi ezt nem akartuk végigvárni, így kb. 5 perc alatt elintéztük egy terminálnál, és még 5 perc alatt fel is adtuk a csomagokat. Nagyon ki lett centizve. 23 kiló (Malév ennyit enged, ezért ennyit végig is vihetek, pedig csak 20 kg lehetne) lett a nagy bőrönd, és 8 a kézipoggyász. Plusz, felvittem még egy „laptop táskát” amiben a személyes dolgaim vannak (ez egyébként egy kisebb méretű túratáska :D) elvileg Rómából már ezt sem hozhattam volna tovább hivatalosan, de mivel tranzit utas voltam nem volt más választásuk.! Egyébként a hátizsákban volt 3 könyv, laptop, füzet, fényképezőgép, úti egészségügyi csomag, legalább 4 különböző töltő, fejhallgató, egér, és Rómában még két 0,75-ös vizes palackot is belepasszíroztam az oldalzsebekbe! :D
Nagy nehezen elbúcsúztunk, amibe azt hittem, hogy belehalok! :( Nem hittem, hogy ilyen nehéz lesz. Azt hittem erősebb vagyok, de nem...potyogtak a krokodil könnyek (főleg amikor már Gabi nem látta) meg is kellett állnom egy picit mielőtt az átvizsgáláshoz értem, hogy kicsit összeszedjem magam.
Aki utazott már Malév/Alitalia repülővel, annak nem kell bemutatnom se a kiszolgálást, se a minőséget. Szerény személyem legutoljára talán 2 éve repültem velük (ráadásul ugyancsak Rómába). A kiszolgálást hagyjuk, a stewardessek unottak és éreztetik az emberrel, hogy legyen megtisztelve, hogy ott lehet. Kaja: Egy átlagos fél(!) zsemle méretű briós (szalvétán tálalva), majd miután mindenki megfulladt a száraz brióstól (mert a vajat felejtsd el) 15 perc múlva hoztak inni is (választék: víz vagy narancslé). Ezt nem is szeretném tovább ragozni. Az út szerencsére gyorsan eltelt. Direkt ablakhoz kértem a helyet, mert egy órát ki lehet bírni bezárva.
Megérkeztem Rómába, szép és zsúfolt reptér. Voltam már itt, akkor is tranzit utas voltam, szóval tudtam mire számíthatok. Mondjuk azért wifit kiépíthettek volna pár helyre, még Egyiptomban is volt a reptéren (és csak nem is a fővárosban). 4 órát töltöttem itt. Megkerestem a terminálom, odamentem a Cathay Pacific pulthoz, és érdeklődtem, hogy pontosan hova is szól a helyem, mert nővérem tanácsára a vészkijárathoz akartam átrakatni, ugyanis Budapesten sikeresen megkaptam mind 3 beszállókártyámat. A folyosói üléshez ragaszkodtam, és szerencsére a nő még idejében oda rakott. A jó az, hogy az economy class elején vagyok, így hamar eljut hozzám minden, és a menüből is választhatok. De mondjuk ez nem egy dragon vagy egy china airlines, szóval minőséggel nincs gond. Szóval szerintem a Brisbanei járatra én chekkoltam be először :D ezért ott az első sor az enyém ugyancsak folyosónál (ez azért fontos, mert nem szeretnék keresztülmászni 20 percenként két alvó emberen. Szóval a reptéren még ettem-ittam, és váltottam egy kis dollárt is, mert tartok tőle, hogy rosszabb lesz kint a váltás, mint Európában. Jelenleg még olyan 4400 km van előttem Hong Kongig, és az otthoni idő este 6:38. A gép nagyon jó, a kaja is ehető, csak kicsit csípősebb volt az én ízlésemnél. A kiszolgálás szerintem nagyon magas színvonalú, az utaskísérők kitesznek magukért, és megállás nélkül rohangálnak. Szerencsére két fiatal Olasz srácot fogtam ki magam mellé. A köszönésnél kimerült a beszélgetés köztünk, ők viszont végig csacsogják az utat, ha éppen nem egy filmet néznek. Egyébként mindenkinek saját monitora van, tele mozi, tv filmekkel, játékokkal, zenékkel. Szóval valószínűleg többet nézném, ha nem lennék ennyire fáradt. :( Friss filmek vannak rajta, természetesen minden angolul van, de az elég gáz lenne, ha problémát okozna! :D Sajnos nincs túl sok hely, és az üléstámlát sem lehet mozgatni a klasszikus értelemben, szóval az alvás nálam kimerült egy órában, amikor is arra ébredtem, hogy fáj a nyakam, és zsibbad a kezem! :D Majd ha megérkezem alszom pár órát, aztán a többit majd meglátom. Egyelőre ennyi, hulla vagyok, fáj a szemem nagyon és a fejem is, de azért jól vagyok! :) Nem kell aggódni értem! :P Nagyon érdekes, még sosem utaztam keresztül ennyi időzónán. Tulajdonképpen 11 óra alatt „telik el” nekem 18 óra. Ezt a bejegyzést befejezem most, megpróbálok még aludni egy kicsit, aztán pedig megmozgatni magamat, mert kezd mindenem fájni.
Hong Kong:
Ezeket a sorokat már a Hong Kongi reptérről írom. Sikerült megérkeznem egyben, minden rendben volt, csak aludni nem tudtam sokat. Szerintem nem lehet az alvásomat órákban számolni. A mellettem ülő Olasz gyerek kapott egy üveg vizet a fejére éjjel, amikor vissza akartam rakni a laptopot a helyére! :D Szegényke kissé neheztelt rám…ez van.
Na mind1, ennyit az eddigi utamról, úgy érzem most tarthatok valahol félúton. Egész jól viselem, de tudom, hogy ez rosszabb lesz. Szerencsére a Hong Kongi reptér tényleg olyan, amilyennek sok embertől hallottam. Nagyon felszerelt, és nem csodálom, ha (szinte) az összes európai repteret felülmúlja. Vannak pihenős részek, ahol direkt fekvésre alkalmas részek vannak kialakítva. Mindenhol van wifi, és még zuhanyozni is lehet (persze pénzért). Szerintem eddigi életem legdrágább zuhanyzása volt (HK$150 ez kb. €15-nak felel meg), de megérte. Tiszta vagyok, felfrissült (viszonylag), és szerintem egy ilyen hosszú útnál nagyon fontos. Megérkezéskor elkövettem egy nagy hibát! A helpdesknél azt mondták, ha egyszer átmegyek a tranzit részbe már nem mehetek ki a városba. Tehát úgy döntöttem, hogy kimegyek körülnézni. Miután kitöltöttem a vízum és egészségügyi papírokat, és végigvártam a 20 perces sort kijutottam. Majd 15 perces kóválygás után úgy döntöttem, hogy nekem erre most egyedül nincs szükségem. Így mehettem vissza. A vicces az volt, hogy megint állhattam sorba, 3szor is elkérték a beszállókártyámat, és minden alkalommal elég nehezen engedtek tovább, mert gyanús lehetett reggel hétkor a este 11 órás beszállókártya. Kérdezgették, honnan van, mit keresek itt, stb. A víznek több mint a fele meg volt még amit Rómában vettem, itt természetesen kidobatták velem, mert ők ezt nem tudták. Király! :) Na mind1, bejutottam újra, először megpróbáltam aludni, de nem ment, mert éhes lettem. Ok, kerestem egy váltót, majd vissza az éttermekhez. Ettem valami biztosat (Burger King :D), felébredtem egy kicsit így elindultam felfedezni a repteret. Most jöttem a zuhanyzásból, még ezt meg akartam írni, mielőtt újra álomba próbálok merülni. Képeket csak a Malév gépen csináltam, mert a másikon csak a folyosót fényképezhettem volna. Legközelebb már Brisbane-ből jelentkezem! Jee! :)
Már csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy sok képet fogok/szeretnék csinálni, itt viszont elég nehézkes a feltöltése, ezért csinálni fogok valahol egy albumot, és az majd innen lesz elérhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése