2009. március 30., hétfő

Hétvége

Már egy pár napja nem írtam a blogomat, ami sajnálatos dolog, de elég sok dolgom akadt az elmúlt időben. Szinte minden szabadidőmben információk után kutattam, mások blogját olvastam, esetleg fórumokat böngésztem. Izgalmas, és egyben fárasztó is, persze nem fizikai értelemben. Általában addig csináltam amíg a szemem már annyira fájt, hogy nem bírtam tovább nézni a képernyőt! :D
Szerencsére ehhez már eléggé hozzá szoktam munkám során.
Munkával kapcsolatban igazából az bánt, hogy bár van mögöttem 6 év szakmai tapasztalat, nincs főiskolai vagy egyetemi diplomám hozzá, csak egy OKJ-s papírom, amit nem fogadnak el! :( Éppen ezért lényegében lehúzhatom az eddigi tapasztalatomat a wc-n. Ez persze nem biztos, hogy baj. Fiatal vagyok, és nyitott sok mindenre. Persze vágóhídra nem szívesen mennék dolgozni kint, ez után (valószínűleg nem bírná a gyomrom :D ), de legalább megismerhetem egyéb képességeimet. Szerencsére szombaton jó idő volt, ezért úgy döntöttem, hogy elkezdek kertészkedni! Sikeresen felástam az előkertet (találtam is pár beton darabot még az építkezésről...végül is a konténeren sokat lehet spórolni) és elültettem néhány smaragd tuját és két lábnyom mintájú járó követ. Nagyon viccesen néznek ki! :D Gabival együtt néztük ki múlt héten egy barkács boltban, és szerintem hátra is fogunk venni még, de az egy nagyobb projekt. Tegnap a rossz idő ellenére azért vettünk még néhány tuját előre mert van egy rész ahova még akartunk ültetni. Vettünk egy nagyot is, Gabi rögtön el is nevezte Marcipánnak! :D Elég vicces...nem jutott volna eszembe, hogy nevet adjak egy tujának, de már kezdem megszokni! :)
Az igazat megvallva mostanában felmerült bennem, hogy talán nem lenne jó döntés a kertészet. Szerencsére még van néhány hónapom, hogy véglegesen eldöntsem. Gabi szerint is jobban tenném, ha más szakmát tanulnék. Ez persze szép és jó, de Sunshine Coaston nem lehet olyasmit tanulni amit szeretnék (Villany szerelés, Gipsz karton szerelés), csak kőműves szakmát. Elsősorban regionális vízumra szeretnék pályázni, mert szerintem azt egyszerűbb, könnyebb megszerezni, és több esélyem lenne rá. Egyébként az építőipari tanulásban valahogy több lehetőséget látok, mint a kertészeti ágazatban. Persze ezt innen elég nehéz megítélni, hiszen itthon a kertészet (mármint nem a magán) a béka segge alatt van.
Ha jobban bele gondolok egy huzamosabb ideig ez lesz az utolsó tavasz amit itthon töltök, és az utolsó nyár is. Remélem jól fog telni! :) Alig várom már, hogy kicsit jobb idő legyen, és mehessek le Balatonra kicsit vitorlázni. Sajnos persze hajóm nincs, és nem is lesz még egy darabig, főleg nem itthon, de ami késik nem múlik.
A vicces az egyébként, hogy most tavasz van, ezután jön a nyár, majd szeptemberben megint kezdődik a tavasz Ausztráliában, és utána megint jön a nyár! :) Egy évig még a hírét sem fogom hallani a télnek és az ősznek! :) Persze szerintem utána sem lesz olyan nagyon komoly tél, mint ami itthon szokott lenni.
Pénteken drága barátommal is beszélgettem elég sokat erről a témáról. Sajnálom kicsit, mert úgy érzem nem tudja meghozni a végleges döntést. Neki felmerült egy másik lehetőség is (még ez előtt). Mondjuk azt, hogy az álma válna valóra ha azt választaná, viszont sokkal (kb. 1000X) rizikósabb és veszélyesebb, ha azt választja. Próbálok neki objektív segítséget adni ami persze a részemről elég nehézkes, mert nem szeretném, ha a másikat választaná (és most nem önzésből, hogy ő is velem jöjjön, hanem mert aggódnék miatta). Persze ez az ő döntése, de sajnos ő is olyan mint én. Nagyon nehezen hoz megy egy döntést. Főleg ha nagy és komoly döntésről van szó. Ez pedig az, és szerintem még nehezebben is megy neki mint nekem.
Úgy döntöttem, hogy nem megyek nyelvtanfolyamra. Főleg azért, mert tesóm lebeszélt. Egy magán tanár drágább, de hatékonyabb, és talán ugyannyiba jön ki a végén. Tesóm ajánlott is egyetet, aki felkészítette őt a felsőfokú nemzetközi nyelvvizsgájára. Még nem sikerült elérnem, de ma is megpróbálom.
Egyenlőre ennyi. Sok előrelépés nem történt egyébként. Majd még jelentkezem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése